Chcesz przetrwać na rynku? Ewoluuj!

Chcesz przetrwać na rynku? Ewoluuj!

Do największych zagrożeń dla firmy, której udało się już wypracować pewne typowe dla swojej specyfiki modele działania oraz zyskać reputację, rozpoznawalną dla klientów markę i wypracować stabilny przepływ finansowy umożliwiający – w teorii – spokojną egzystencję, należy stagnacja czyli niezmienność. Oczywiście nie chodzi w tym miejscu o odcinanie się od (być może) zastanej tradycji firmy rodzinnej czy działalności o pozycji już na rynku ugruntowanej. Tradycja jest jedną z bardziej cenionych przez klientów wartości. Równie cenione (a z pewnością niezbędne dla długiego życia naszej działalności) są natomiast umiejętności ewolucji – wprowadzania innowacji, ciągłego zmieniania elementów, które przestają współgrać z otaczającym nas światem, a tym samym z potrzebami klientów. Opisywana potrzeba ewolucji spełnia się w planie całościowym, jak i w obrębie każdego roku. Świadomość zmian zachodzących w mieście, w którym prowadzimy firmę, w kraju czy na świecie, nierzadko będzie determinować nasze możliwości czy to promocji lub reklamy, czy też kierunku, jaki – będąc wszak doświadczonymi przedsiębiorcami – powinniśmy obrać w naszej dalszej działalności zawodowej. Rynek pracy oraz warunki gospodarcze pozwalają przetrwać tylko nielicznym. Jeśli chcemy dołączyć do najsilniejszych, musimy przezwyciężyć skostnienie.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments