Czynnik ludzki w firmie

Czynnik ludzki w firmie

Planowanie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, monitorowanie działań konkurencji i wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych – wszystkie te działania nie są tak trudne i niewdzięczne jak zarządzanie grupą pracowników. Każdy menadżer może podać własne dowody na poparcie tego twierdzenia. W normalnie funkcjonującej firmie relacje szef – podwładni w dużej mierze opierają się na szacunku i zaufaniu. Pracodawca, zatrudniając nowych ludzi, ma nadzieję, że wykażą się w swojej pracy kreatywnością i efektywnością, a przy tym będą sumienni i odpowiedzialni. Korzysta z ich umiejętności oraz skłania do poświęcana wielu godzin na rzecz rozwijania i dobrego funkcjonowania firmy, za co mniej lub bardziej sowicie ich wynagradza. Pracodawca ma zatem prawo oczekiwać, że jego podwładni uczciwie podejdą do wykonywanej pracy. Jednak wielokrotnie musi mierzyć się z ich niesubordynacją, unikaniem solidnego wykonywania obowiązków i marnowaniem czasu na zajęcia niezwiązane bezpośrednio z pracą. I nie chodzi tu o chwilowe przerwy w pracy czy jedzenie obiadu w pokoju socjalnym, lecz choćby o opuszczanie miejsca pracy na dłuższy czas. Teoretycznie można takiego pracownika próbować dyscyplinować lub ostatecznie zwolnić, ale nie zawsze jest to takie proste. Czasem bowiem szef i niezdyscyplinowany pracownik są w zbliżonym wieku, mówią sobie po imieniu i znają się już dłuższy czas.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *