Kaizen w biznesie

Kaizen w biznesie

Wśród wielu filozofii pracy warto poświęcić uwagę tej jednej, wywodzącej się z dalekiej Azji. Mowa oczywiście o japońskiej filozofii Kaizen, której główną ideą jest ciągłe doskonalenie. Nie ogranicza się ona jedynie do biznesu, ponieważ z powodzeniem można ją stosować także w codziennym życiu. Zgodnie z jej wartością każdy, nawet najmniejszy krok, przybliża nas do doskonałości. O wiele więcej są warte codziennie małe zmiany, niż realizowane raz na jakiś czas większe przedsięwzięcia. Idealnym przykładem funkcjonowania filozofii Kaizen w biznesie jest Toyota. Skupia się ona między innymi na ciągłym ujawnianiu błędów i doprowadzeniu do tego, by żaden z nich nie został nieodkryty, jak i również wychwytywaniu wśród pracowników liderów, którzy doskonale czują koncepcję firmy. Stawia także na rozwój i wykształcenie pracowników oraz racjonalne podejmowanie decyzji, po wcześniejszym dokładnym przemyśleniu wszystkich możliwości. Całą filozofię Kaizen najlepiej oddaje 10 głównych zasad, które hołdują dociekliwości, stawianiu czoła rodzącym się wyzwaniom, natychmiastowej poprawie błędów, otwartości na nowe, nieszablonowe rozwiązania i odrzucaniu wymówek, które blokują przed podjęciem nowych dróg rozwoju.

[Total: 1    Average: 4/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *