Rabaty, promocje, zniżki

Rabaty, promocje, zniżki

Każda z możliwych do prowadzenia działalności opiera się – w ten czy inny sposób – na handlu. Możemy sprzedawać konkretne towary, oferować usługi bądź też otrzymywać wynagrodzenie za wykonanie zlecenia oraz poświęcony czas. Niezależnie od charakteru prowadzonej działalności będziemy więc mieć do czynienia z problemem polegającym na konieczności uatrakcyjnienia naszej oferty dla potencjalnych kontrahentów. Celowi temu służyć mogą najprzeróżniejsze zabiegi natury reklamowo-promocyjnej. Wśród nich, najbardziej rozpowszechnione są rabaty i zniżki mające wpływ zarówno na klientów stałych, jak i jednorazowych, których dopiero próbujemy zdobyć i do siebie przywiązać. Zniżki i rabaty mogą być oferowane sezonowo (wtedy właśnie przyciągają uwagę klientów, których dopiero staramy się pozyskać), lub też mogą wynikać z lojalności i przywiązania naszych klientów do marki. Do pierwszej grupy należą przede wszystkich jednorazowe obniżki cen, przykuwające uwagę promocje w stylu dwa w jednym czy rabaty świąteczne. Drugie rozwiązanie zakłada przede wszystkim koncepcję programów lojalnościowych, opierających się m.in. na ilości dokonanych u nas zakupów czy usług. Programy lojalnościowe polegają na gromadzeniu punktów bądź innych potwierdzeń. Po uzyskaniu ich odpowiedniej ilości klientowi przysługuje nagroda czy zniżka.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments