Rekrutacja osób do pracy w firmie

Rekrutacja osób do pracy w firmie

Siłą i najważniejszą wartością firmy są jej pracownicy, dlatego trzeba ich dobrze i starannie dobierać. Na początek trzeba się zastanowić, kogo naprawdę potrzebujemy – jakie mają być kompetencje, kwalifikacje i zakres obowiązków każdego pracownika. Jeśli nie ufamy zbytnio obcym ludziom, poszukiwania możemy rozpocząć od naszych szkolnych znajomych lub członków bliżej i dalszej rodziny. Ale nie oszukujmy się – jeśli firma ma dobrze prosperować, muszą się w niej znaleźć prawdziwi specjaliści. Jeśli są tacy wśród naszych kolegów ze studiów, to mamy szczęście. Jeśli nie – musimy poszukać ich na zewnątrz. Doświadczenie pokazuje, że lepiej samemu zaangażować się w poszukiwania niż zlecić to zadanie zewnętrznej firmie rekrutacyjnej. Chyba że szukamy większej ilości osób do wykonywania prostych czynności, wtedy można. Skoro chcemy powierzyć część odpowiedzialności za naszą firmę obcej osobie, warto ją lepiej poznać. Stąd osobiste uczestnictwo szefostwa w rozmowie kwalifikacyjnej jest jak najbardziej wskazane. Selekcję napływających CV możemy powierzyć zaufanym pracownikom z działu kadr, mając przy tym nadzieję, że nie przepuszczą w trakcie jakiejś istotnej, naprawdę dobrej kandydatury. Ostateczną weryfikacją dokonanego wyboru będzie okres próbny nowego pracownika. Oby zawsze był potwierdzeniem dobrze podjętej decyzji.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments