Sukces nowoczesnych rynków

Dla niemal każdego współczesnego analityka rynkowego oczywiste jest przełożenie konsumpcji wewnętrznej w kraju na jej długoterminowe perspektywy rozwoju. Całe Stany Zjednoczone rozwinęły się wyłącznie na fali konsumpcji wewnętrznej i niezaspokojonego wręcz popytu na swoim rynku. Amerykańskie firmy przez długie lata nie potrzebowały kapitału zagranicznego i bardzo szybko rozwijały się dzięki pieniądzom zarobionym na swoich własnych rodzimych klientach. Wiele firm z Europy czy Azji przez długie lata funkcjonowało w oparciu o dokładnie te same standardy, ale ostatnio widać wyraźnie, że niestety obywatele często zbyt wiele chcą, mając zbyt mało pieniędzy. W tak wielkich kapitalistycznych społeczeństwach jak to Amerykańskie kwestia odpowiedniego wypromowania siebie przez posiadane dobra jak mieszkanie, samochód czy odpowiednie ubrania i sprzęt komputerowy – ma ogromną wagę. Dużo ważniejsze jest to, co się posiada i konsumuje niż to jak się zachowuje w relacjach z sąsiadami czy własną rodziną. Wszystko to sprowadza się więc bardzo często do maksymalnego kupowania i wydawania absolutnie wszystkich pieniędzy na nowe towary i usługi. Niestety chęć posiadania doprowadziła Amerykańskie społeczeństwo na skraj bankructwa, ponieważ nawet ci bez dobrej pracy kupowali sobie wszystko, co chcieli, ale niestety na kredyt.