Wady i zalety konkurencji

Wady i zalety konkurencji

Rozpoczynając działalność stajemy wobec rynku, przynajmniej w pewnej mierze zapełnionego już firmami oferującymi podobny do naszego zakres działań, czy świadczącymi usługi zbieżne z wpisanymi w istotę naszej działalności. To konkurencja – firmy czy przedsiębiorstwa zajmujące tę samą niszę rynkową, osoby, z którymi będziemy musieli rywalizować o potencjalnych klientów. Wbrew pierwszemu, pozornemu wrażeniu, konkurencja, czyli właśnie nasi rywale i teoretyczni przeciwnicy, są także dla nas elementem niezwykle pozytywnym. Rywalizacja zmusza nas bowiem do ciągłego doskonalenia się, uatrakcyjniania oferty, wymyślania coraz to nowych usprawnień czy przekraczaniu własnych możliwości. Wejście na rynek zapełniony firmami świadczącymi podobne usługi czy też zajmującymi się zbliżonym sektorem działania, mogą nam także pomóc na samym początku – zapoznając się ze stawkami konkurencji uda nam się w pewien sposób oszacować swój własny cennik, pozostając jednocześnie w granicach obiegu (czyli ani nie psując rynku poprzez ceny zdecydowanie zbyt niskie i nieopłacalne, ani tez nie ryzykując zbyt wygórowanych stawek odstraszających kontrahentów). Negatywne pływy posiadania konkurencji są dość oczywiste – musimy walczyć o nowych klientów, próbujących zdecydować się na jedną z licznych, podobnych, ofert.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *