Wyjście do klienta

Jeśli prowadzimy działalność opierającą się na wykonywaniu projektów, usług oraz innego rodzaju zleceń klientów, często borykamy się z problemem tak zwanego przestoju, bądź po prostu chwilowego braku stanowiących podstawę naszej dalszej firmowej egzystencji zleceń. Taki stan rzeczy to także naturalny moment dla każdej nowej firmy. Opisana sytuacja nierzadko wymaga od nas (jako przedsiębiorców odpowiedzialnych za los założonej przez nas działalności) wyjście do klienta. Innymi słowy, niekiedy konieczne jest lekkie dopomożenie losowi, zanim zacznie działać nasza renoma przyciągając do nas klientów ze wszystkich stron kraju (albo i świata). Wyjście do klienta dokonuje się na najprzeróżniejsze sposoby: rozesłanie informacji o wykonywanych usługach bezpośrednio do potencjalnie zainteresowanych kontrahentów, pozostawienie swoich ulotek w siedzibach określonych firm, mailowe zapoznawanie pozostających w spektrum naszych zainteresowań osób o cenniku oraz specyfice wykonywanej przez naszą formę działalności. Owo wyjście do klienta jest kluczowym momentem rozpoczynania prowadzenia firmy. To chwila, która – przy sporym łucie szczęście – pozwoli nam albo natychmiastowo rozpocząć świetlaną karierę, lub też okaże się, że Pani Fortuna jeszcze nie jest nam przychylna, każąc czekać na sukces nieco dłużej.