Zabezpieczenie na wypadek niekompetentnego księgowego

Zabezpieczenie na wypadek niekompetentnego księgowego

Rozczarowanie nowym pracownikiem jest najmniejszą szkodą, jaką może mieć pracodawca. W przypadku gdy nowy pracownik odpowiada za doradztwo podatkowe i zajmuje się księgowością, straty mogą być liczone w twardej walucie. Istnieje jednak możliwość uniknięcia nieprzewidzianych kosztów, które powstały z winy zatrudnionego. Pierwszym krokiem jest zatrudnienie specjalisty. Posiada on ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Dzięki temu w przypadku popełnienia błędu w księgach rachunkowych, winą obciąża się instytucje zewnętrzną. Księgowość jest dziedziną wymagającą dokładności i skrupulatności. Zmęczenie, bądź praca późnymi wieczorami zwiększają prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Dlatego też, pracodawca powinien zapewnić pracownikowi odpowiednie warunki wraz ze stałymi godzinami. Nie każde przedsiębiorstwo stać na zatrudnienie księgowego z ubezpieczeniem. Ich płacę są o wiele wyższe od innych pracowników i nie mogą sobie pozwolić na nich małe i średnie przedsiębiorstwa. Dobrym krokiem w tym wypadku jest nadzorowanie nowego pracownika. Dzięki temu skorygujemy błędy w prowadzeniu dokumentacji. Po pewnym okresie, pracodawca już bez obaw będzie mógł oddać całokształt księgowości w ręce pracownika. Zmniejsza to koszta zatrudnienia lecz wymaga dodatkowego czasu do przyuczenia nowej kadry.

[Total: 0    Average: 0/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *